اطلاعات کاربردی در مورد سردخانه مواد غذایی

تغذیه ایی که ما مصرف می کنیم بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی در سلامت جسم و روان ما داشته باشد پس تا آن جا که می توانیم باید به بهداشت مواد غذایی که مصرف می کنیم توجه ویژه ایی داشته باشیم  از نکاتی که باید رعایت شود  چگونگی نگهداری مواد غذایی است که باید طبق اصول و استاندارد انجام گیرد که هم باعث سالم ماندن مواد غذایی خواهد شد و هم اینکه از اتلاف مواد غذایی جلوگیری می شود  . ما در این مقاله سعی داریم شما را با سردخانه مواد غذایی و اطلاعات کاربردی در مورد سر خانه مواد غذایی آشنا کنیم .

با توسعه یافتن صنعت سرما و انجماد سبب شده است که  بتوان مواد غذایی را در مقیاس زیاد در سرد خانه ها نگهداری کرد در حقیقت  استفاده از سرما به راه کاری مهم  و اساسی تبدیل شده است که در سرد خانه مواد غذایی سالم و تازه نگهداری می شود با کمک این سرد خانه ها  امکان نگه داشتن هر مواد غذایی وجود دارد و مثلا شما می توانید میوه ی پرتقال که مخصوص فصل سرما است را در این سرد خانه ها نگه داری کنید و در فصل تابستان به بازار عرضه کنید  . لازم است افرادی که با بهداشت و مواد غذایی در ارتباط هستند اطلاعاتی در مورد سرد خانه های مواد غذایی ، سرد خانه های صنعتی و … داشته باشند .

زمینی که برای سرد خانه انتخاب می شود باید زمین مناسبی باشد به گونه ایی که در این زمین هیچ گونه آبی نتواند نفوذ کند چرا که نفوذ آب به داخل سرد خانه ممکن است باعث فاسد شدن مواد غذایی شود ، پس زمینی که برای تاسیس سردخانه مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بالایی بر خوردار است .

سردخانه هابی مواد غذایی به انواع مختلفی طبقه بندی می شود سرد خانه زیر صفر ، سردخانه با درجه برودت صفر و سردخانه بالای صفر . که حتما باید کنترل سرمای سردخانه از بیرون سرد خانه قابل کنترل باشد و به گونه ایی باشد که مسول مربوطه بتواند به راحتی بر روی آن نظارت داشته باشد .

سرد خانه مواد غذایی

در سرد خانه باید از لامپ های مخصوص استفاده شود و نباید به هیچ عنوان از نور طبیعی استفاده شود .

برای اینکه بهداشت سردخانه صنعتی حفظ شود جنس سرامیک های دیوار و پوشش سقف باید به صورتی باشد که به راحتی بتوان آن را نظافت کرد و شست شو داد .

از گذاشتن مستقیم مواد غذایی بر روی کف سرد خانه باید خودداری کرد بنابرین لازم است که سرد خانه قفسه بندی شود و جنس قفسه ها ضد زنگ باشد و بتوان قفسه را به راحتی شست و شو داد . هم چنین لازم است سیستم برقی اضطراری برای سرد خانه تعبیه شود که در صورت برق رفتن کار سرد خانه با مخاطره رو به رو نشود .

لازم است که برای وارد شدن به سرد خانه از کفش هایی که مختص سرد خانه است استفاده شود و برای اینکه حشرات به سرد خانه نفوذ پیدا نکنند باید برای در ورودی از پرده استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.